Sziasztok!
Ma a hátsófékes orsó fékrendszerét, és kitisztítását szeretnénk bemutatni, egy Gábor által régen nem (néha a nagylányunk által viszont) használt és emiatt pucolandó orsót jelöltünk az áldozat szerepére: egy nagyon elnyűtt Spro Necton 240-es eszközt.
A fékről először szedd le a fékgumit. Esetünkben ez már eleve úgy volt visszaragasztva, pár száz forintért újat lehet már kapni, de lehet pótolni bármilyen rücskösebb anyagból).
A képen talán kevésbé jól kivehető, de ha a saját orsódat megnézed, a gumi helyén van egy vályúban két fémpöcök: ezek egy nyitott drótkarika részei, ez tartja a helyén a kupakot. Nem könnyű egyszerre összenyomni őket, és ha megvan, akkor húzni is kell a kupakot, hogy lejöjjön. Segítségül: csavarhúzóval pattintsd ki először az egyik oldalt, majd a másikat, kevesebb nyűggel jár...
Amikor lejött, akkor látszik egészben az összenyomandó drótdarab. Vedd le azt is, és csavard ki (menetes, nem húzni kell) a - képen fémesszürke - leszorítót is.
Óvatosan dolgozz, ez alatt találod a rugót. Fülelj, hogy megtaláld, ha mégis elrepült!
A rugó alatt sorban következnek a féklamellák, utána a fogaskerék.
A Necton-fék elemei a képen: leszorító, rugó, lamellák (5 db), valamint a fogaskerék.
Sebbenzinben fogkefével és puha ruhával tisztítsd meg az összes darabodat... A fogaskereket kívül: és belül:
Utána sorban tedd a helyére a tiszta alkatrészeket: a lamellákat a függőleges vájatba igazítva, az elválasztó lapokat ne felejtsd ki!
A leszorító rugó behelyezése után csavard vissza a menetes leszorítót, illeszd a helyére a nyitott drótkarikát (a kupak rögzítéséhez), majd tedd a helyére a kupakot és a fékgumit!
Jó szórakozást (ez sem nagy feladat / idő; általában 10 perc alatt megvan).